Wednesday, March 14, 2012

Mixer

Ini adalah mixer idaman saya sejak sekian lama...lama betul saya survey di internet di mana saya boleh mendapatkan mixer ni. Pelbagai pandangan saya baca tentangnya yang ditulis oleh ramai pengguna dlm kalangan suri...Ada yang beli secara online, ada yang beli di bakery dan ada juga yang beli di outlet yang menjual produk jenama KitchenAid...pelbagai pendapat juga saya baca tentang kemampuan mixer ni...dan alhamdulillah, setelah memilikinya, saya dapati ia amat berbaloi. Saya boleh buat kek, roti, dll menu yang enak dan sentiasa menjadi setakat ni. Tak dinafikan, ia bukan penyebab utama masakan kita menjadi sebab faktor kemenjadian tu bergantung kepada pelbagai sebab musabab. Namun, dengan memilikinya, kita tak perlu beli lagi breadmaker yang juga boleh masak kek tu...


Ini pula hand mixer jenama Kenwood yang banyak berjasa kepada saya. masih baru dan cantik sebab jarang2 sangat saya masak kek dulu. Pakai ni pun ok sangat dan berbaloi jugak tapi untuk stand mixer saya lebih suka KitchenAid sebab ia heavy duty, lasak dengan penggunaan watt yang kecil.



5 comments:

  1. cikgu beli kat mana nie...berapa harga cikgu dapat???saya pung berkenan mixer nie...tp belum mampu kumpul duit sebanyak itu/bestnyer berjaya miliki idaman hati.....:)

    ReplyDelete
  2. BM2 duk kat mana erk...xpe simpan dulu sikit2...lama2 insyaAllah akan dapatlah nanti harapnya yer...yg ini dibeli kat Onking...tp area Damansara, Kl, senang sikit nak dapat. Yg ini model baru lebih RM skit drp model lama. model lama boleh dpt 2450, yg ni 26++. tapi xpelah, janji alah membeli menang memakai...

    ReplyDelete
  3. salam, br saya tinggal di kelantan kak, memamng di kelantan belum ada kedai yg jual kitchen aid, di parkson pon xder, memang saya kena cr di KL juga agaknyer...:) warna merah jd idaman kalbu...

    ReplyDelete
  4. BM2...lama kak tak jenguk blog nih...huhu...masa lah alasannya...tapi skrg senang nak dapat barang mcm nih...boleh beli online...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete