Saturday, December 5, 2015

Tiffin Enamel / Ayan Yang Antik



Wah, susahnya nak cari barang2 camni la ni. Mana nak dapat lagi. Dah zaman tok nenek moyang lama dahulu. Orang dah tak nak guna dah. Kalau ada pun, buat hiasan dalam lemari atau gobok kaca. Hummm...ketika jalan2 di kedai2 sekitar pekan sini, kononnya nak cari ganti mertua punya...ni je yang ada. Yang ada print gambar flora bagai dah tak ada. Yalah! Ni zaman apa...abad ke berapa...hahaha...barang2 camni dah masuk muzium.

Belek duk belek...meleka2...tuan kedai tanya...nak ke? Hummm...kena harganya, bolehlah. Tinggal kat anak2. Ada lagi satu set kat kedai tu. Bila balik, anak teruna nampak ni rasa heran dan tanya apa kebenda. Hehehehe...anak2 zaman milenium bukan mcm kita yang lahir zaman P Ramlee. Mana nak tau segala mak nenek belanga besi. Jadi, saya pesan2 siap2 apa nak buat kalau saya dah tiada. Alhamdulillah...Faham dia. In shaa Allah.

Saya pula ada impian yang ingin sangat dijadikan kenyataan. Kalau hajat tercapai nanti, dilapangkan, dipermudahkan...bolehlah saya gunakan segala barang2 ni sebagai konsep hajat saya nanti. Aaamiiinnn.

No comments:

Post a Comment