Tuesday, November 24, 2015

Apam Nasi Sedap


Resepi apam tertunda ini adalah hasil daripada resepi yang terdapat di internet. Kadang kala ada masanya saya agak malas nak membelek koleksi buku2 resepi saya. Jadi saya buat rujukan sebentar di internet dan berjumpa resipi sumbangan bukuresepi. Simple tapi sedap apam nasi ini.

Dah lama saya masak apam ini, cuma tak berkesempatan nak kongsi resipi. namun begitu, rasanya dah berlambak resipi yang sama terpamer di banyak laman blog masakan. Saja saya suka2 nak menulis lagi di blog saya sebab resipi ini amat berbaloi dicuba. Alhamdulillah.


Apam Nasi.
Sumber : Buku Resepi


Bahan A :

1 cawan nasi sejuk
1 1/2 cawan air
Dikisar lumat dan sebati


Bahan B:

2 cawan tepung beras
2 sudu besar tepung gandum
1 camt yis kering mauripan
1 cawan gula pasir
Dimasukkan ke dalam bancuhan bahan A dan dikisar sebati juga

Bahan C:
1 paket eno
Pewarna yang disukai

Penyediaan:

Peram bancuhan bahan yang dikisar selama 5 jam
Masukkan eno dan pewarna pilihan dan biar seketika
Masukkan ke dalam acua pilihan dan kukus hingga masak anggaran 20 minit
Hidang dengan kelapa parut.

No comments:

Post a Comment