Thursday, November 5, 2015

Sinki Tersumbat Lagi!


Hummm...hari ini sinki dapur tersumbat lagi la ye...huhu...Nak keluar lagi sudah penat...Stok Clog Remover Cosway sudah habis. Jadi, saya pun intai2 la kat blog2 lain kut2 ada alternatif lain untuk selesaikan masalah.

Alhamdulillah, jumpa blog Eynda's Diary yang cerita cara penyelesaiannya. Eynda guna Giant Toilet Cleaner, Daia Stain Killer dan air panas untuk selesaikan masalahnya. Jadi, sebab tak mahu keluar rumah lagi dek kepenatan keluar masuk pergi balik kerja, jadi ibuk supir anak2 dan sibuk di sekolah tadi mikirkan banyaknya hal hujung tahun ini, maka saya pun belek2lah kabinet tengok stok apa saya ada...huhu...jumpalah 4 botol benda alah ni...apa lagi! Terus try...dengan air panas satu cerek dan campuran serba sedikit bahan2 dlm botol kat atas tu...alhmdulillah, selesai masalah saya.

Rupanya, tak susahpun. Janji kat rumah ada sekurang2nya Clorox. Boleh selesaikan masalah. Selama ni duk harap Clog Remover tu aje berbotol2 duk simpan...dah habis, dah susah. Tapi, kita boleh aje gunakan apa2 bahan peluntur yang ada di rumah. Alhmdlh...terima kasih atas perkongsian pengalaman Eynda...

No comments:

Post a Comment